donderdag 16 augustus 2012

Wie kan me helpen met een kabeltje?

Een tijdje terug heb ik een prima laptop aangeschaft. Blij mee, werkt goed. Niks aan de hand.

Nu heeft leverancier SamSung bedacht, dat het wel handig is om geen VGA-poort meer aan te brengen in dat ding. Er werd dus keurig een verloopkabeltje meegeleverd van zoiets als Micro-HDMI naar VGA.
Ja ja, ik heb het al zo vaak gehoord: "dat kan helemaal niet want HDMI is digitaal en VGA is analoog". Dat zal allemaal wel, punt is dat ik zo'n kabeltje had wat prima werkte en nu niet meer. Waarschijnlijk ergens laten liggen.

Nu blijkt dat kabeltje niet zomaar ergens te krijgen te zijn. Ik heb veel winkels gehad, veel websites met kabeltjes in alle kleuren, maten en toepassingen maar nergens kan ik zo'n kabeltje krijgen.
Uiteindelijk kwam ik bij SamSung zelf uit. Daar noemen ze het een VGA-dongel. Die dingen zijn in Amerika wel leverbaar voor pakweg $25 - $40. Duur voor zo'n kabeltje, maar ja. Besteld bij Amazon maar helaas: ze komen vanuit Amerika niet bezorgen op mijn adres.

Maar als ze dat met samsung.com hebben, dan hebben ze het misschien ook wel bij samsung.nl. Als je de productcode weet, kun je daar zoeken. Die code wist ik nu vanuit de Amerikaanse site.
En jawel, een vriendelijke online meneer gaf aan, dat ik dat ding inderdaad bij hen kan bestellen.

Voor € 126,17.

Pardon? 

Dus toch even crowdsourcing: wie kan me voor een redelijke prijs aan zo'n kabeltje helpen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn welkom