woensdag 6 juni 2012

LinkedIn gekraakt!

En weer een belangrijke netwerkapplicatie gekraakt. Een behoorlijk deel van de wachtwoorden van LinkedIn zijn gepubliceerd op een forum. In een (onbegrijpelijk) artikel op Tweakers.net wordt vermeld dat de wachtwoorden van 6,5 miljoen van de 161 miljoen gebruikers zo'n beetje op straat liggen.

Mijn wachtwoord ook maar meteen aangepast, al heb ik zo mijn twijfels of dat zin heeft. Wellicht is die ook meteen weer op te halen door die 'phishing friends'
Opnieuw vraag ik me af  hoe veilig al die internetapplicaties zijn. Hoe aantrekkelijk moet het zijn om bijvoorbeeld LastPass te kraken? Heb je unieke wachtwoorden voor elke internetapplicatie, zet je ze achter één wachtwoord weer ergens bij elkaar...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn welkom