zaterdag 26 februari 2011

Leuke reactie op de Laptop Ambitietool ... wie volgt?

Onlangs heb ik een berichtje geplaatst over de Laptop Ambitietool met een link om hem te kunnen uitproberen. Kort daarop ontving ik een leuke reactie van Wilfred Rubens:

"We hebben vandaag met het Platform ICT van Gilde Opleidingen gekeken naar deze tool. Vooraf hadden de leden 'm ingevuld. Ik heb de uitkomsten samengevat. Onze feedback: zeker geschikt om binnen je organisatie het gesprek op gang te brengen over ICT/laptops in het onderwijs. Je kunt 'm vrij snel invullen en hebt dan gespreksstof. Bepalend is wel vanuit welk perspectief je de tool invult. Managers? ICT-ers? Onderwijsgevenden? Eigenlijk kun je deze tool het beste individueel door meerdere medewerkers, vanuit meerdere perspectieven, invullen. En vervolgens samenvoegen om tot een gezamenlijk resultaat te komen (waarbij je vervolgens weer op scores van de verschillende functies in kunt zoomen). Dat is nu niet mogelijk. Tenslotte viel ons op dat deze Laptop ambitietool maar deels over laptops gaat (vooral ICT in het algemeen). De link met laptops is soms wat vergezocht. Ook vraag ik me af of alle elementen van Vier in Balans er voldoende in vertegenwoordigd zijn (o.a. visie, leiderschap). We willen je i.e.g. danken voor het delen."

Nou, dank je wel, met name ook voor de wat kritische noten eronder! Het is een eerste versie maar kan op een aantal punten best verbeterd worden. Meer reacties en suggesties zijn uiteraard welkom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn welkom