zondag 17 mei 2009

Drie keer 'snel internet'

Ik zit al een hele tijd bij UPC (voorheen Chello). De kwaliteit van de dienstverlening zou best wat beter mogen, zeker voor de gevraagde prijs, maar over het algemeen ben / was ik best tevreden.

Onlangs overgestapt op een ander pakket van UPC, digitale tv erbij, nieuw kastje met DVR erin, wat extra bandbreedte (16 Mb/s) het kon allemaal niet op ... totdat mijn familie steeds meer begon te klagen dat 'dat stomme internet...' enzovoorts. Dat probeerde ik een beetje te sussen met 'het zal wel druk zijn op internet' en 'wat doen jullie toch met die computers?'.
Afgelopen week moest ik een aantal behoorlijke bestanden downloaden en dat bleek allerminst met 16 Mb/s te gaan. Vandaag was het helemaal knudde.
Even rondgesnuffeld (nou ja, even, het duurde allemaal erg lang) of ik ergens nou kon meten, hoe snel het nou echt was. En ja hoor, UPC heeft een eigen Speedtest, om nieuwe klanten te lokken. Of het ook bedoeld was om ontevreden klanten hun gelijk te laten halen, weet ik niet, maar dat gebeurde dus wel!
De meter kwam niet verder dan een schamele 0,25 Mb/s! En op alle computers! Rechtstreeks gekoppeld, draadloos, allemaal even traag.

Dus UPC gebeld. Op zondag! En meteen raak. Wow, dat maak je niet vaak mee. Met bijna 16 Mb/s iemand aan de lijn gekregen! (Snel internet 1).
Die techneut snuffelde online een beetje rond en kwam tot de conclusie: "Ja, meneer van den Hurk, we hebben een foutje gemaakt. Er zit een verkeerd bestand in de modem waardoor die met telefoonsnelheid werkt. Binnen twee werkdagen moet het opgelost zijn.
Daar kun je dan weer op gaan mopperen, maar goed, binnenkort echt snel internet. Totdat ik net even een filmpje van Youtube wilde bekijken. Hé, het lijkt wel...

Nieuwe speedtest, en jawel:
Speedtest1Bijna 16 Mb/s. Wow, nu gaat het snel! (Snel internet 2).

Ik realiseerde me, dat ze heel wat eerder dan aangekondigd de zaak in orde hadden gemaakt. Dat is 3x snel internet op één dag.

Niet slecht...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn welkom