dinsdag 22 juli 2008

En dan is het vakantie...

Als er één sector is waar men de vakantie weet te waarderen, dan is het wel het onderwijs. Hoewel ik sinds mijn overstap vanuit het onderwijs naar de private sector pakweg de helft van mijn vakantiedagen heb ingeleverd, moet ik zeggen dat me dat nog niet eens zo tegengevallen is. Zelfs niet ondanks het feit dat ik mijn werkzaamheden nog steeds met name in het de onderwijssector uitvoer. Dat betekent dus, dat in mijn directe (werk)omgeving steeds meer mensen voor vele weken uit het beeld verdwijnen, gebouwen uitgestorven raken, kranten gevuld worden met komkommers, de ene web-log ineens heel lang niet meer opduikt in mijn Google Reader, terwijl er op de andere ineens het ene na het andere bericht verschijnt (ik heb geen Twitter nodig om te zien wanneer bloggers vakantie hebben)...

Maar nu is het dan eindelijk zover. Ook voor mij gaat de zomertijd eindelijk in. Vanmorgen het laatste overleg gevoerd, nog wat punten op de i gezet. Vanmiddag de laatste urenstaten gevuld, een afscheidsboodschap op mijn emailadres achtergelaten, nog even wat mailtjes afgewerkt en vervogens op de knop gedrukt.

... Vakantie ...

Nou ja, je weet hoe dat gaat. Feitelijk vakantie hebben is nog iets anders dan het vakantiegevoel door je lijf voelen stromen. Het zal nog wel een paar dagen duren voor dat gevoel van 'ik moet eigenlijk nog dit' of 'ik kan toch niet zomaar overdag een romannetje gaan zitten lezen' kwijtgeraakt ben. In elk geval voelde het op de bank voor de tv nog wat rusteloos aan.
Kom, ik liep toch nog zo ver achter met mijn berichtjes op mijn weblog? Computer weer aan, op naar de web-logpagina.
Al starend naar het lege berichtscherm blijkt het vakantiegevoel toch al aardig te sluimeren. Geen inspiratie. Dan maar even stumbelen, zeg maar surfen met een soort internettom-tom. Even komt dat gevoel weer boven, het gevoel dat ik 'ontdeugend' ben, eigenlijk andere dingen moet doen.
Ach wat, het is vakantie! En dan passeren de mooiste, vreemdste, leukste dingen mijn computerscherm. Dan maar even geen inspiratie voor 'echte' berichten. Het vakantiegevoel begint te kriebelen.

Voor wie na thuiskomst van een echt lange vakantie er nog even tegen op ziet om weer te gaan werken: geniet gewoon nog even van dat gevoel van gewoon mooie, leuke, vreemde, interessante  dingen bekijken...

Een intrigerende site van Nikon (zet vooral een koptelefoon op voor die sfeer...)
De mooiste plaatjes (gewoon scrollen met de schuifbalk of je muiswiel)
Vakantiefoto's uit Rusland.
Voor als je duidelijk wil maken, hoe de politiek van je vakantieland is georganiseerd.
Als je de sterrenhemel van je vakantieadres nog eens wil laten zien aan de achterblijvers.

Prettige vakantie, tot over een paar weken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn welkom